Doel: keep the kilometers down

Noordzeekanaal

Na een aantal afspraken bij de fysio, mijn hardloopgedrag (thank you Nike+) en informatie op het internet ben ik tot de conclusie gekomen dat als ik te snel het aantal kilometers opschroef, ik mijn knie heerlijk overbelast op één specifiek kutplekje onder m’n knieschijf. De laatste paar weken denk ik alleen maar: “Hoe kom ik terug bij mijn geliefde tien kilometer?”

Met geduld. Dus die wens op de korte termijn laat ik varen. In plaats daarvan denk ik aan de vijf kilometer. Hopelijk zoals eerst de vijf kilomter net onder de dertig minuten uitkomen, en het liefst minder. Na twee weken lang test runs te hebben gelopen (twintig minuten elke keer), waarbij ik één keer het weer even verpeste omdat ik dacht: “Fuck it, ik wil dit rondje afmaken en uitkomen bij m’n huis”. De run ging deels door een wijk met een oneven wegdek (denk scheve stoeptegels, straatstenen, stoepje op en af) en dat kon mijn knie even niet handelen met die extra minuten erbij. “Damn Densie, keep it down.”

Dus ik opende m’n laptop, ging naar m’n Nike+ dashboard en maakte het volgende doel:

keep-the-kms-down

That’s it. Voor acht weken lang ingesteld. De runs zijn nog net niet lang genoeg voor hét heerlijke gevoel dat je krijgt van hardlopen. Maar de kilometers mogen niet oplopen. Wandelen tussendoor is very allowed. Nog vijf weken te gaan!


 

On a positive note… de zon schijnt! YES: shorts en zonuren voor die witte beentjes. Are your legs sun proof?

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Hardlopen, Note to self, Persoonlijk

Geef een reactie

