Rainy days, run away: zo erg is het niet

rainy-days-run-away

De zomer is voorbij, zo lijkt. Vroegtijdig afgekapt. We hebben van genoeg zonuren kunnen genieten gelukkig, maar de herfst staat alweer voor de deur. Dit is het moment: wie zijn de echte diehard lopers en wie niet?. Dag na dag giet het. Soms is het droog net wanneer jij moet rennen. Mazzel! Andere keren niet. Je kan je run uitstellen als je geen zin hebt in een nat pak. Maar als je dit week na week doet. Elke kéér als het niet uitkomt. Dan komt er een gat in je schema. Kan je nog terug komen? Hier een lijst met waarom het niet zo erg is en het juist héél lekker kan zijn. Geloof je me niet?

  • Elk sportmerk heeft wel een regenjas met capuchon zodat je lekker stylish door de regen kan huppelen. Verwen je zelf met zo’n aankoop. Nu moet je wel het geld er uit lopen (mwuaha). Haat je regen in je ogen/gezicht? Je kan ook nog een petje op doen.
  • Ga je dood in de regen? Nee. Krijg je het koud? Misschien in het begin, daarna komt het stoom van je hoofd af. Blij als je bent gegaan? Ja, altijd toch!
  • Schiet in je hardloopkleding. Trek je veters strak aan. Hatsee, warming-up in de woonkamer en bam naar buiten. Go, go, Power Rangers. De Power Rangers janken ook niet om een beetje regen (denk ik, of beeld een andere superheld in).
  • Niks lekkerder dan een regenbui na een lange dag op werk/school of andere bezigheden. Laat alles van je afglijden. Verfrissend. Het kan zwaarder zijn maar, o, o, o wat zal die warme douche tien keer lekkerder zijn dan normaal.
  • Zie het als zwemmen zonder (irritante) kleedhokjes, kluisjes, tas met natte handdoek. Zwemmen met kleding aan net als toen je ging afzwemmen voor je A- en B-diploma.
  • Lijkt een mudrun je wel leuk maar wel één beetje too much vanwege de obstakels (elektriciteit, vuur, muren, klimmen weet ik het)? Lopen tijdens de regen is jouw mudrun dan. Spring en ontwijk die regenplasjes en modderpoeltjes. Glij alleen niet uit…
  • Je bent gewoon bad ass als je toch gaat. Reden genoeg toch.
  • Ga je ook stoppen als er tijdens een hardloopwedstrijd een buitje valt? Nee toch. Dus, zie het als training daarvoor.

Pas je wel op voor:

  • Onweer. Blijf dan toch binnen. Vooral als je in open omgevingen gaat lopen waar jij het hoogste punt bent.
  • Regenplassen. Je weet niet hoe diep een plas is. Straks struikel je nog ergens over, of is de plas dieper dan je denkt. Plus, dan krijg je zeker natte voeten. Lekker soppen.
  • Ander verkeer. Zorg dat je zichtbaar bent, het kan donkerder zijn tijdens regenbuitjes. Fietsers knijpen ook hun ogen dicht tegen de regendruppels.

Verder doe je er verstandig aan om alvast een stapeltje droge kleding en een handdoek klaar te leggen voor na je training. Droog jezelf af. Nog niet gelijk zin om te douchen? Trek droge kleren aan en ga lekker rekken en strekken. Verwen jezelf met een kopje warme chocomelk. Dat is niet alleen lekker, het vult ook nog je eiwit- en koolhydraatvoorraad aan. Cacao bevat ook een aantal antioxidanten én is goed voor je gemoedstoestand.

Advertenties

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Hardlopen, Motivation time

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s