Rode vlekkenmonster

smoothie

New fashion statement: Blend je smoothie in de kleur van je nagels. Oké, ongeveer de kleur. Want ik kan ook zeggen dat de kleur lijkt op die van mijn hardloopschoenen. In de aanloop naar de Dam tot Damloop ga ik weer even wat meer opletten met wat ik allemaal in m’n mond stop.

Damloop? Huh, heh, wat? Op werk werd mij gevraagd of ik ook de Dam tot Damloop wou lopen. En ik dacht ach wat, wanneer krijg ik weer de kans om drie weken voor een wedstrijd een startnummer te krijgen?? Nu dus de finishstreep halen haha. Gelukkig loop ik richting m’n hometown als ik het niet haal ben ik toch al onderweg.

Donkerrood, rozerood, roodroze, donkerroze (in de juiste woorden bordeaux en fushia)… De laatste tijd vind ik het mooie kleuren. Van de week kocht ik al twee pakken diepvries kersen en rode bietjes. Gisteren kocht ik toevallig de nagellak in de stad. Vandaag lakte ik m’n nagels voordat ik ging hardlopen. Daarna was het smoothietijd.

Een smoothie van alleen kersen en een rode biet vond ik saai dus er moest meer in. Kiwi’s zijn sinds een paar weken een nieuwe verslaving. Wel de gouweeee Kiwi’s! Daar lagen er nog veel van in de fruitschaal.

  • 1 pak diepvries kersen
  • 1 grote rode biet
  • 3 kiwi’s gold
  • wat citroensap
  • water

Het doosje diepvrieskersen kan je het beste voor het hardlopen legen in de blender. Tijdens je run hebben ze tijd genoeg om te ontdooien. Als je thuis komt zet je de blender aan. Bij mij kwam er nog ijskoude damp vanaf. Schil het bietje (moordscene) en de kiwi’s en snij ze in stukjes. Blend ze mee met de kersen. Voeg een splash citroensap aan toe, altijd goed voor de vitamine C, en wat water zodat het wel drinkbaar wordt.

Ik kreeg er twee en een halve grote drinkglazen uit. Deel het met iemand! I did. Pas wel op met drinken want kersen vlekken enorm en ik gok bietjes ook. Op mijn shirtje zat al een lekkere vlek omdat ik zonodig met m’n vinger de restjes, die aan de binnenkant van het glas blijven zitten, wou oplikken.

Maak je ook weleens smoothies in mooie kleuren?
Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Eat Denise eat, Hardlopen

Geef een reactie

