Site-archief

Beginners: maak je geen zorgen over…

Je tempo. Niemand zet gelijk wereldrecords. Loop op een tempo waarbij je een gesprek zou kunnen voeren met iemand. Probeer ook niet je (meer ervaren) loopmaatje bij te houden. Loop op een tempo dat jij prettig vindt lopen.

De afstand die je aflegt. Net aan één kilometer volgehouden? Be proud. Iemand anders doet niet eens de moeite. Iedereen begint vanaf nul, of moet weer vanaf nul beginnen als je na maanden of jaren weer gaat hardlopen.

Eten en drinken. In het begin ben je niet zo lang onderweg. Drink voldoende gedurende de dag en drink een glaasje water na je run. Na een maaltijd laat je altijd je eten even zakken. Naarmate je langer gaat lopen merk je wel wat goed valt en wat niet. Neem op hele warme dagen voor de zekerheid een flesje water mee en neem kleine slokjes als je dorst krijgt.

Wat andere mensen misschien wel denken. Stiekem weet je wel dat het je geen reet moet schelen wat anderen denken als ze jou zien langslopen. Denk daar ook aan.

Advertenties

Een reactie plaatsen

25 augustus 2014 · 13:00

Cheating on the goal

I’m cheating. Big time. Keep the KM’s down? Ehm, soort van wantikkonmeinschrijvenvoorweownthenightenikwouvorigjaaralmeedoenmaartoenkoniknietbecauseofbadkneeennudachtikfuckdieshitikdoehetgewoonIdealwiththeconsequenceslater. En weer ademhalen. Plus, hallo Andy Torres van StyleScrapbook doet mee. Ik volg haar blog zo lang.  Densie is a bad, bad, girl. Na de race als de wiedeweerga weer rustig aan doen.

Lees verder

1 reactie

1 juni 2014 · 23:02

Evenwichtig

Good news: I’m on the run again. Stiekem was ik al aan het lopen met m’n achter nichtje. Zij begint net dus het tempo ligt laag en we wandelen veel tussendoor. Dat is no problemo voor m’n knietje. Op advies van de fysio mag ik ook hardlopen tot ik last heb van m’n knie (geen pijn), een stukje wandelen en weer verder gaan als het gaat. Dus ik doe m’n eigen loopjes er ook naast. Voorzichtig. Dat wel.

Plus, ik moet wat oefeningen doen voor m’n stabiliteit. Lunges naar voren, schuin en zijwaarts; kniebuigingen op één been en kniebuigingen op een traptree.

Run Densie run!

Een reactie plaatsen

13 februari 2014 · 11:00